Home Kalkhoff Integrale I-10 SPEED E-bike

Kalkhoff - Integrale I-10 SPEED E-bike

Speedbikes

Een fiets die ondersteund tot 45 kilometer per uur! De 350W motor maakt dit mogelijk, zonder zelf teveel inspanning te leveren. Een kruissnelheid voor ongetrainde mannen of vrouwen van rond de 37 km/u is goed haalbaar. De 600 Wh accu levert hier de stroom voor.

Grote verschil met de i-11 speed e bike is dat deze fiets voorzien is van een derailleur met 10 versnellingen. Verder is de fiets vrijwel identiek.

De fiets is voorzien van een Impulse Evo RS middenmotor. 

  • Impulse Evo RS motor met 80 Nm koppel (krachtige hulp indien gewenst met wegfietsen & brug op)
  • Met een grote 603 Wattuur accu, een actieradius tot 80 km (ivm de snelheid, als u 22 km/u gaat fietsen komt u veel verder/alleen onder optimale omstandigheden...)
  • Shimano XT achterderailleur met 10 versnellingen
  • Super verende voorvork; met luchtdruk op uw eigen gewicht in te stellen
  • Hydraulisch ( op oliedruk) schijfremsysteem, afgekeken bij de mountainbikes

Het display is via Bluetooth te koppelen aan uw telefoon, en heeft vele nieuwe functie's zoals restant actieradius in kilometers, verbruiksmeter en usb laadaansluiting.

Verkrijgbaar in zowel Heren als Dames frame, en in 4 verschillende kleuren: Geheel zwart, Zwart met rood (afgebeeld), zwart met wit of zwart met limegroen.

Er zit voor de veiligheid & wetgeving een remlicht in het achterlicht verwerkt, en een kentekenplaat houder met kentekenplaat verlichting.
Deze fiets is verplicht een kenteken en een WA verzekering te hebben. Ook dient de berijder een speciaal aangepaste helm te dragen. Meer informatie hier over? Zie rijksoverheid.nl, of kom gerust langs in de winkel.

Kalkhoff is een gerenommeerd fietsenmerk uit Duitsland sinds 1919, welke in Nederland steeds bekender wordt. De fietsen zijn nog echt 'made in Germany', wat garant staat voor een hoogwaardige kwaliteit.
Ze onderscheiden zich van de andere merken doordat ze gebruik maken van hun eigen ondersteuningssysteem, Impulse genaamd.
Dit is een verfijnder systeem dan bijvoorbeeld panasonic, door het gebruik van meerdere sensoren (hier ziet u niets van, maar u voelt het wel!)

Een middenmotor heeft ten opzichte van een voor- of achterwiel aandrijving meerdere voordelen:

1. Fijne gewichtsverdeling; door de plaatsing van motor en accu is het stuurgedrag van de fiets vrijwel hetzelfde als bij een gewone fiets.
2. Zeer betrouwbaar; doordat alle sensoren, accu, motor en computer bij elkaar zitten is er veel minder kans op storingen.
3. Veilig weggedrag; doordat de motor 'duwt' in plaats van trekt, heeft u veel meer controle over de fiets, ook in herfst en winter.
4. Direct stoppen; stoppen met trappen betekent ook direct stoppen met ondersteuning.
5. Door iedereen te herstellen; De ondersteuning is los van de wielen, dus ook de lokale fietsenmaker kan de fiets als een gewone fiets behandelen.

Kalkhoff bouwt zeer veel fietsen, wel 700.000 per jaar. Dit is meer dan Gazelle en Batavus bij elkaar produceren!


€ 4499,-